I juni 2014 indgik Venstre en aftale med den tidligere regering om en vækstpakke, der bl. a. indeholdt en pulje på 10 millioner kroner til at styrke turismen i Danmark. Resultaterne af indsatsen er netop fremlagt, og kampagneindsatsen målrettet det tyske turistmarked har givet pote.

Kampagnen har sikret, at flere tyskere har fået øje på Danmark. Faktisk havde hele 4,3 millioner i 2016 lyst til at rejse til Danmark, mens mere end 17 millioner mennesker har fået kendskab til Danmark ved at have set kampagnen.

Denne udvikling skal vi styrke og udvikle.

Det er på alle måder et flot resultat, og derfor er de 10 millioner kroner godt givet ud. Regeringen følger nu op på den succes.

I september lancerede regeringen således en ny turismestrategi, der udover bedre markedsføring, bl. a. også skal sikre bedre tilgængelighed for turister, højere bundfradrag ved udlejning af sommerhuse og bedre adgang til bredbånd og mobildækning over hele landet.